VV Reutum verbindt zich aan voetbalacademie FC Twente/Heracles middels Regioplan

VV Reutum heeft zich verbonden aan de voetbalacademie van FC Twente/Heracles door het Regioplan te ondertekenen. Door middel van het Regioplan werkt de FC Twente/Heracles Academie intensief samen met verschillende amateurverenigingen uit de regio om de enorme potentie in het voetballandschap optimaal te benutten. Vele amateurverenigingen hebben zich inmiddels aangesloten bij het Regioplan. In De Grolsch Veste werd de samenwerking tussen de Academie en VV Reutum officieel gemaakt.

In navolging van vele andere amateurverenigingen heeft voorzitter Frank Droste namens het bestuur van VV Reutum woensdag 1 februari zijn handtekening onder de officiële samenwerking gezet. Matthijs Blijham, Hoofd Regioplan, is blij dat ook VV Reutum zich verbonden heeft aan het Regioplan: “Dat er opnieuw een samenwerking wordt aangegaan met een amateurvereniging geeft aan dat het Regioplan leeft en geaccepteerd wordt in de regio. Het plan ontwikkelt zich continu en door de samenwerking met deze clubs kunnen we weer een mooie stap zetten in deze ontwikkeling.”

GEZAMENLIJK

Het is de kracht van het Regioplan dat de Academie het plan gezamenlijk met alle partnerclubs uitvoert. Matthijs Blijham: “Vanuit de Academie bieden wij de inhoud aan de amateurverenigingen, maar zij krijgen alle mogelijkheid om input te leveren. Hierdoor kunnen wij alle wensen en behoeften uit de regio in vervulling brengen.” Daarbij horen volgens Blijham ook intensieve contacten tussen elkaar, maar ook tussen de partnerclubs zelf. “Voor iedere partij binnen het Regioplan is het waardevol om goed in contact te staan met de partnerclubs. Scouts, trainers en andere personen zullen regelmatig in contact staan met elkaar om de behoeften van iedereen te vervullen. We willen uiteindelijk het algehele voetbalniveau binnen de regio op een zo hoog mogelijk punt krijgen waarbij alle spelers, trainers en beleidsbepalers op een goede manier beïnvloed en ontwikkeld worden."