Reutum 2 speelt naaste concurrent op afstand.
Reutum 2 speelt naaste concurrent op afstand.
Een heerlijk affiche deze zondagochtend bij De Tukkers in Albergen.

Koploper Reutum 2 mocht afreizen naar medekoploper De Tukkers 3.
Samen met Stevo 4 stonden deze clubs bovenaan met een gelijk aantal verliespunten.
Waar Stevo mocht afreizen naar Neede om tegen de hekkensluiter aan het doelsaldo te werken moesten de heren uit Albergen en Reutum echt aan het werk onder de leiding van de heer Harink uit Hengelo.
Gijs Steggink was in de warming up geblesseerd uitgevallen en werd vervangen door Kjelt Kuipers.
Om 09.00 uur werd er onder heerlijke omstandigheden afgetrapt op het kunstgras.
Reutum en De Tukkers begonnen rustig aan de wedstrijd waarbij de heren uit Albergen op de counter gingen spelen en Reutum het spel mocht maken.
Duels waren scherp, niet gemeen en de scheidsrechter had het prima onder controle.
Kleine plaagstootjes waren er via Bauke Haarhuis en Ruben Hulshof die gevaarlijk werden en aan de andere kant stichtte Mats Holsink gevaar en bracht Maurice Kuipers enkele corners gevaarlijk in.
Na 25 minuten spelen opende Reutum 2 de score via Casper Kuipers na een goede voorzet van Ramon Eerdman.
Echter stond het 2 minuten later alweer 1-1 nadat een scherp aangesneden vrije trap werd binnen getikt bij de 2e paal en Reutum 2 kon opnieuw beginnen.
De ploegen waren in evenwicht en werden beide gevaarlijk waarbij Maurice Kuipers de bal van dichtbij voor het binnentikken had maar tegen de keeper schoot.
Na 35 minuten viel er een gele kaart voor de Tukkers en moest het even door met 10 man, Reutum leek hier niet van te profiteren maar toch sloeg het vlak voor rust toe. Een hoekschop viel bij de eerste paal waarbij Jord vd Aa het overzicht hield, teruglegde op kameraad Rick Blokhuis en deze scoorde 1 van zijn laatste doelpunten voor VV Reutum.
Ruststand 1-2.
Casper Kuipers werd gewisseld voor Roel Booyink om nog wat meer druk op de tegenstander te krijgen, het devies was dus niet de voorsprong verdedigen maar uitbouwen.
Reutum 2 begon goed aan de tweede helft. Had de tegenstander in zijn greep en deze kwam steeds lastiger in zijn favoriete counter spel.
Breekpunt in de wedstrijd was de 1-3 van Maurice Kuipers waarbij een vrije trap rechtstreeks van verre afstand in het doel vloog.
Dit gaf Reutum vleugels en niet veel later was het 1-4 na goed drukzetten van Mats Holsink die Roel Booyink vrij voor de keeper zette en deze schoof de bal in het doel.
Jop Vrerink kwam in het veld voor de moegestreden Ramon Eerdman en Chiel Wesselink kwam Rick Blokhuis vervangen.
Chiel liet zich meteen gelden en kopte een hoekschop steenhard binnen en hiermee werd het 1-5.
Het slotakkoord was voor Roel Booyink die vanaf 25 meter de bal in de kruising krulde en de 1-6 was een feit.
De Tukkers was wat ontgoocheld en Reutum kon deze forse uitslag zelfs nog uitbouwen maar Mats Holsink en Stan Morskieft misten jammerlijk hun kansen.
Na 90 minuten voetballen was de dikverdiende overwinning binnen en even later zou Stevo met maar liefst 1-11 winnen bij Neede waardoor het zeer spannend blijft met nu een overgebleven top 2.

Aankomende zondag speelt Reutum 2 zijn laatste wedstrijd van het seizoen tegen Avanti. Een echte kampioenswedstrijd dus komt dat zien!
We feliciteren Reutum 4 met het behaalde kampioenschap!