Reutum 2 pakt dikverdiende punten in Twello.
Reutum 2 pakt dikverdiende punten in Twello.
Met nog 3 wedstrijden op het programma en maar liefst 3 koplopers in deze competitie is het ongemeend spannend.

De winst is het enige wat telt en de uitwedstrijd naar Twello beloofde een zware wedstrijd te worden.
Thuis werd de eerste wedstrijd van het seizoen nog met 10-2 gewonnen van een niet complete tegenstander die op het laatst nog maar met 10 man kon spelen destijds en de officiële scheidsrechter de laatste 13 minuten aan Twello cadeau gaf onder het mom, bij 10 doelpunten stoppen we ermee.
Al met al een dag waarop Twello naar revanche zocht.

Reutum begon onder leiding van een uitstekende scheidsrechter om 11.30 uur met de aftrap.
Een minuut later had Casper Kuipers zijn eerste kans al op de schoen maar deze werd katachtig gered.
Twello was gevaarlijk met name via de linkerkant en maakte het Reutum lastig, duels waren fel, niet gemeen maar een leuke eerste helft ontstond.
Een aantal hoekschoppen van Reutum vielen gevaarlijk waarbij Luuk ter Haar net over het doel kopte en een speler van Twello bijna een eigen doelpunt maakte.

Uit een hoekschop viel na 20 minuten de 1-0 uit een mooie variant waarbij de bal 2 keer mocht worden ingeschoten en het laatste schot binnenviel.
Een tegenvaller voor Reutum wat daarna wel weer snel de aanval inzette.
Twello werd ook gevaarlijker maar de beste kansen waren voor Reutum.
Mats Holsink kwam in het veld voor Roel Deterink en hierdoor kreeg Reutum nog meer druk op het doel van de tegenstander.
Maurice Kuipers, Jord van de Aa en Mats Holsink hadden goede kansen waarbij zelfs een bal van de lijn werd gehaald en zo bleef het tot rust 1-0 voor Twello.

Nog een wijziging in de rust, Chiel Wesselink kwam voor Jop Vrerink en de 2e helft was het nagenoeg eenrichtingsverkeer.
Twello begon met tijdrekken, wist geen duel meer te winnen maar het beet flink van zich af.
Een terugspeelbal werd opgepakt door keeper Jurre Groothuis en even was het alle hens aan dek voor Reutum 2 om deze grote kans onschadelijk te maken.
Rick Blokhuis kreeg een mooie kans vanaf randje 16 maar miste jammerlijk.
Uiteindelijk was het een actie van Casper Kuipers die binnen de 16 op de keeper schoot waarna Mats Holsink kon binnen tikken maar deze werd achterover getrokken en een strafschop was het gevolg.
Jord van de Aa ranselde deze keihard binnen waardoor eindelijk de 1-1 op het scorebord kwam.
Met nog 20 minuten te spelen gaf Reutum nog meer druk maar daardoor gaf het ook ruimtes weg en kon Twello 2 keer goed voor Jurre Groothuis komen.
Maurice Kuipers raakte de paal uit een voorzet van Chiel Wesselink en in de 88e minuut had Rick Blokhuis de bal vrij voor het inkoppen maar ook deze ging naast het doel.
Een laatste lange bal van Jurre Groothuis viel op de 16 meter van Twello en Roel Booyink wist met een boogbal de keeper te verschalken en de dikverdiende 1-2 aan te tekenen.
Grote vreugde aan Reutum kant en de laatste minuten maakte Twello ineens wel haast om nog wat te forceren maar hier kwam enkel nog een grote kans voor Maurice Kuipers uit voort.
1-2 eindstand en Reutum 2 speelde een erg sterke wedstrijd tegen een prima tegenstander.

Volgende week wacht er een topper tegen mede koploper de Tukkers en al om 09.00 uur zal er in Albergen worden afgetrapt.
Supporters, tot dan!