Programma - Voorbeschouwing - uitslagen 1 februari tm 9 februari 2024
Programma - Voorbeschouwing - uitslagen 1 februari tm 9 februari 2024

Voorbeschouwing

Om zeker te zijn van feiten moesten we met deze voorbeschouwing wachten tot 00.00 uur op 1 februari. Maar de kogel is door kerk, geen enkele VV Reutum-speler is getransfereerd naar een andere club. Waarom zou je ook elders heen gaan als het hier zo geweldig (lees gezellig) voetballen is? En dus wacht er gewoon weer een volle speelronde voor spelers in het geel & blauw.

Op vrijdagavond brandt het licht boven de kunstgrasvelden van VV Reutum, maar er zullen geen bekende gezichten te zien zijn. De Duitsers van SV Olympia Uelsen en Vorwarts Nordhorn maken namelijk gebruik van het veld voor een onderling 'Kunstrasenspiel'.

Op zaterdag is er een interessante tweedeling te zien in het programma voor de VV Reutum-jeugd. Met de twee jongste teams en het negental meiden van MO15-1 spelen drie ploegen een thuiswedstrijd. Daartegenover staat dat vier jeugdteams op andere complexen voor drie punten gaan strijden. Zoals gebruikelijk starten VV Reutum JO8-1JM en VV Reutum JO9-1JM de voetbalzaterdag. Vanaf 09.00 uur nemen zij het op tegen respectievelijk AVC Heracles JO8-2 en Luctor et Emergo JO9-2. VV Reutum MO15-1 ontvangt BWO MO15-2 om 11.00 uur. Doordat de Reutumse meiden de eerste wedstrijd met maar liefst 9-0 wonnen zijn de verwachtingen hoog gespannen. BWO won de eerste wedstrijd echter ook (2-1) en dus kan het zomaar eens een spannend duel worden. De overige VV Reutums jeugdteams spelen dus een uitwedstrijd.

Bij de senioren komen op zondag slechts drie teams in actie. Zo reist VV Reutum 3 af naar Stevo 5. Net als volgende week (dan voor heel andere redenen) zullen veel mannen in alle vroegte de weg naar Geesteren inzetten, want om 09.00 uur wordt er al afgetrapt op de Peuverweide. Na het verlies van vorige week in eigen huis tegen Langeveen (1-4) is het voor het derde tijd om revanche te nemen. Wint VV Reutum dan gaat het over Stevo heen en verlaat het de op een na laatste plek in de competitie. VV Reutum 2 gaat op bezoek bij DSVD 2 in Deurningen. Vanaf 09.30 uur probeert het tweede het eerste puntverlies van vorige week recht te zetten met een overwinning. DSVD staat onderaan, maar kwam pas later bij in de competitie waardoor de stand enigszins vertekenend is.

VV Reutum 1 treft een ware concurrent in de strijd om directe handhaving. SC Overwetering komt naar de Kottenbrei en bezit voorafgaand aan de wedstrijd tussen de twee teams drie punten meer dan VV Reutum. De bezoekers hebben echter ook een duel meer gespeeld waardoor VV Reutum bij winst op basis van verliespunten Overwetering heen gaat. Op basis van het eerste uur van vorige week tegen WVV moet het mogelijk om zondag een resultaat te boeken, maar dan moet wel worden voldaan aan één voorwaarde: kansen afmaken. Scoren zal het devies van trainer Peter Bokma zijn.
Pupil van de week is Isa Lokotte, speelster van Reutum JO11-2.
We hopen weer op de steun van het Reutumse publiek.

Allen een fijn (voetbal)weekend!

vrijdag 2 februari 2024 Freundschaftsspiel
SV Olympia Uelsen 1 - Rot Weiß Lage 1 ---- 0-1