Reutum 1 - Reunie 1 ---- 0-1
Reutum 1 - Reunie 1 ---- 0-1

Reutum krijgt niet wat het verdient

De dag na koningsdag stond Reutum – Reünie op het programma. De meeste Reutummers zullen bij voorbaat een prima gevoel hebben richting deze tegenstander omdat de wedstrijd in Borculo in 2-4 winst werd omgezet. Echter is de verhouding wezenlijk veranderd, waar Reünie een goede reeks beleeft en zich richting rechtstreekse handhaving begeeft, is dit aan Reutum zijde totaal anders.

Het is wederom gelukt om ondanks de vele blessuregevallen en schorsingen een elftal aan de start van de wedstijd te krijgen op het goede hoofdveld waar de wind grote impact had op het spel.

Reutum begon goed aan de wedstrijd, had de juiste scherpte en felheid om duels aan te gaan en te winnen. Er was rust in de achterste linie en bij vlagen werden de middenvelders gezocht maar nog te vaak werd er voor een moeilijke optie in de diepte gekozen. Aan beide kanten werden een aantal speldenprikjes uitgedeeld door middel van kleine kansen en spelhervattingen maar Reutum had in deze periode de controle. Na ruim 25 minuten te hebben gespeeld werd een aanval prima aan de linkerzijde opgezet door Bjorn die in het midden Maurice goed wist te vinden, op de balbehandeling van Maurice was niks af te dingen. Hij wist Stijn te vinden die de bal in de 16 op een meter of 12 van het doel met een stuiter mee kreeg om deze vervolgens uit een volley met veel snelheid op de goal te rammen. Menig supporter veerde al op maar de bal caramboleerde via de onderkant van de lat weer terug het veld in. Na ruim een half uur spelen hadden we wederom kennis gemaakt met de handige Hennink die een aantal keren goed door kwam door het midden en het doel van doelman Kevin onder vuur mocht nemen, in de pogingen ontbrak het aan wat kracht waardoor de prima keepende Kevin deze kon pareren. Niet veel later kwam Reünie op 0-1 voorsprong door een schot van een meter of 20 die net als die van Stijn tegen de lat stuitte, het verschil was hier echter dat de bal terugkwam op Kevin die een poging had gedaan om de bal over te tikken en daardoor op de grond was beland. De bal hobbelde via de rug van Kevin tergend langzaam richting de doellijn om daar nog een definitief tikje te krijgen van een scherpe Reünie-aanvaller. Reutum had het lastig om deze ongelukkig tegengoal te verwerken en de druk die Reutum de eerste 30 á 35 minuten op Reünie had, zwakte af waardoor Reünie het momentum had overgenomen. De stand wijzigde voor Reutum gelukkig niet meer tot de rust.

In de rust verving Wout Slaghekke Ramon Eerdman die in de eerste helft wat kwetsuren had opgelopen. Reutum kwam goed uit de kleedkamer, organisatorisch stond het goed, koos men wat minder snel de bal in de diepte waardoor er meer combinaties werden gemaakt. De zijkanten werden beter benut, waar beide backs Mats Holsink en Jop Vrerink in grote mate verantwoordelijk voor waren.

Iedereen dacht dat de 1-1 in de maak was toen Stijn met een goede pass Mark vogelvrij voor de keeper leek te zetten, ware het niet dat er verdediger van Reünie Mark op het moment van schieten dermate raakte dat het schot richting miste waardoor deze op de paal belande. Een slimme en uiterste actie van de verdediger die helaas onbestraft bleef. Het centrale duo dat deze middag bestond uit Jord en Mart dirigeerde de 2e helft keurig de opbouw en schoof regelmatig in. Zo wisten ze met regelmaat Mats te vinden die uit een combinatie met Jaap op mocht stomen. Hij zag zo’n 30 meter verderop dat Mark precies aangaf waar hij de bal wilde hebben. Mats bedacht zich geen moment en legde bal met een fluwelen krul achter de verdediging waar Mark opdook om de bal richting de doelman te stormen. De goed keepende doelman van Reünie positioneerde zich erg goed waardoor Mark de keuze maakte om om de doelman heen te gaan. Door deze actie werd hij verder naar buiten gedreven waardoor het lastig werd om een goed schot te lossen, Mark bewaarde de rust om de bal geplaatst terug te leggen. De daar op volgende doelpoging trof helaas geen doel. Even later was het een strakke corner van Mats die goed gebruik maakte van de wind en mede daardoor bij de eerste paal leek binnen te vallen, maar uiteenspatte op de paal. Reünie hielt zich in de 2e helft tamelijk rustig en wist door de druk die Reutum creëerde enkel tot een paar uitvallen te komen. Een van die uitvallen was kansrijk toen aan de rechterkant van de 16 een aanvaller werd gevonden. Deze mocht aanleggen om de 2-0 op het scorebord te zetten. Gelukkig voor Reutum was Kevin inmiddels uit zijn doel gekomen om deze dermate te verkleinen dat hij de bal kon pareren, hieruit volgde nog een gevaarlijke scrimmage waarin Jord uiteindelijk de bal wist te ruimen. Mark bleef sleuren aan de zijkanten en ging de verdediging opnieuw testen. Hij kwam goed door aan de linkerzijde, haalde de achterlijn en zocht een meegekomen teamgenoot. Deze werd gevonden in de persoon van Maurice die met zijn paardenlongen de aansluiting had gemaakt om de bal net binnen de 16 af te ronden. Het schot had helaas niet de juiste vaart om tot een goal te leiden en werd vroegtijdig gekraakt.

Reutum had in het restant zijn zaakjes keurig op orde, creëerde nog een aantal mogelijkheden maar dit hadden er in de tweede helft gezien de verhoudingen wellicht meer moeten zijn.

Achteraf was het voor eenieder, ook van Borculose zijde duidelijk dat een gelijkspel een betere afspiegeling van de wedstrijd was geweest. Reutum wist de trekker niet definitief over te halen en heeft vooral zichzelf te kort gedaan. De wil om een resultaat te halen was op de inzet van alle spelers af te lezen, dat siert ze en dit zal ook in de volgende wedstrijd het basisingrediënt moeten zijn om opzoek te gaan naar een resultaat. Aankomend weekend staat er geen wedstrijd op de planning, 12 mei wordt er aangetreden in en tegen Heeten.

Opstelling tegen VV Reünie: Kevin, Jop, Mart, Jord, Mats, Maurice (Stan ‘65), Ramon (Wout 45’), Jaap (Kars 84’), Bjorn (Mick 65’), Stijn, Mark.