Passend voetbal, FC Twente op De Kottenbrei
Passend voetbal, FC Twente op De Kottenbrei

“Ik ben heel verrast en erg onder de indruk van de kwaliteiten van het G team. Samen trainen en elkaar helpen doen deze spelers heel goed.” Dit zei Rik Platvoet na afloop van de training die hij gaf aan de voetballers van de VV Reutum. “Ja, het ging wel lekker,” zei Martijn na afloop. “ Goeie trainer ook die ons veel leerde.”

Wat waren ze enthousiast de spelers die het geluk hadden om onder zo’n goede spits en oud voetballer van Heracles en FC Twente te mogen trainen. En wat werkten ze hard en met ontzettend veel plezier.

“Dat is waar het om gaat”, zei Loed ten Cate oud-perschef van FC Twente en nog steeds op vele manieren betrokken bij zijn club. “ FC Twente is een maatschappelijk betrokken club die met Scoren in de wijk alle groepen in de samenleving wil bereiken. Natuurlijk gaat alle aandacht uit naar de mannen die de derde plek kunnen halen. Ook de vrouwen van FC Twente die voor de negende keer Nederlands Kampioen kunnen worden, de FC Twente / Heracles Akademie en de All Stars zijn stevig verankerd binnen de club. De groep jongens / meiden die om welke reden dan ook niet op prestatie niveau kunnen voetballen verdienen het om gezien te worden en kansen te krijgen om met hun geliefde voetbalclub in aanraking te komen. Dat is wat wij willen bereiken met Passend Voetbal, puur plezier beleven.”

Loed ten Cate vertelde dat ze zes teams uit Twente de gelegenheid geven om tegen elkaar te voetballen. Telkens wordt één team uitgenodigd in de Grolsch Veste, waar ze behandeld worden als echte profvoetballers. Compleet met een sport maaltijd, FC Twente tenue en vervoer met de spelers bus naar het sportcomplex waar de wedstrijd gespeeld wordt. Deze teams nemen niet deel aan een reguliere competitie waarin het G team van VV Reutum is ingedeeld.

Bijzonder daarom dat Rik Platvoet de training op De Kottenbrei verzorgde. Helaas was Jan van Staa verhinderd vanwege de wedstrijd Go Ahead - Feyenoord die hij moest becommentariëren.

Na afloop in de kantine werd Siegrid Droste bedankt voor haar initiatief, ze kreeg een FC Twente shirt om in te lijsten en alle spelers kregen een FC Twente key cord overhandigd. Ook al kon Wesley geen contract ondertekenen waar hij natuurlijk op zat te azen, hij kreeg wel het trainingsjack met het FC Twente logo, waar hij donders blij mee was.

De mensen van FC Twente hebben genoten van het enthousiasme van de spelers, van de ontvangst in Reutum en beloofden contact te houden.

Een bijzondere avond op De Kottenbrei voor de spelers, ouders, begeleiders en VV Reutum.