4 geslaagden cursus Verenigingsscheidsrechter
4 geslaagden cursus Verenigingsscheidsrechter

De afgelopen maanden hebben Stan Morskieft, Tom Morskieft, Kars Wilmink en Tijn Droste, de cursus Verenigingsscheidsrechter van de KNVB gevolgd.
Deze cursus georganiseerd door de scheidsrechtervereniging Noord Oost Twente werd gehouden bij Quick ‘20, en op enthousiaste wijze geleid door Bert Slot (KNVB).
Er waren deelnemers van DSVD, KOSC, Quick’20 en VV Reutum.

De cursus bestond uit 4 oefenavonden, de start ervan was in februari. Deels theorie, 1 avond werd er een oefenwedstrijd gespeeld waarbij de deelnemers moesten fluiten of assisteren. Hierbij  was Bjorn Kuipers aanwezig, en hij gaf de nodige feedback. Naast deze avonden moesten de deelnemers ook op hun eigen club 3/4 wedstrijden fluiten op een heel veld waarbij door een “echte” scheidsrechter van het NOT of begeleider de kandidaat scheidsrechter beoordeeld moest worden.
Op de slotavond moesten de cursisten nog een eindtoets maken mede aan de hand van filmbeelden.
Uiteindelijk hebben alle Reutumse deelnemers de cursus met goed gevolg afgelegd en mochten ze hun diploma met bijbehorende badge in ontvangst nemen. Op deze manier is Reutum 4 verenigingsscheidsrechters rijker.
Voor VV Reutum betekent dit een mooie aanvulling op het "scheidsrechterskorps", want er is sterke behoefte aan uitbreiding.

Namens de Technische Commissie feliciteren wij Stan, Tom, Kars en Tijn met hun diploma en veel succes en plezier met het leiden van hun wedstrijden!

Heb jij ook interesse om (verenigings)scheidsrechter te worden, geef dit door aan de Technische Commissie.