Teamprestatie Reutum 2 levert 3 punten op
Teamprestatie Reutum 2 levert 3 punten op

Vandaag waren we op bezoek bij de nummer 3 van de competitie. 10:45 werd er afgetrapt onder fantastische weersomstandigheden. Het veld waar de paardenbloemen ingroeien lag er helaas wat minder bij.

Reutum begon niet goed aan de wedstrijd. DTC had de gehele eerste helft het overwicht. De eerste kans was dan ook voor DTC een voorzet vanaf de rechterkant kon ingetikt worden door de aanvaller van DTC omdat Rieme aan de verkeerde kant stond. Maar Bram redde knap. DTC bleef maar komen voor de goal van Reutum maar tot scoren kwamen ze niet omdat Bram een sta in de weg was vandaag door een goede pot te keepen. Tegen de verhouding in was het Reutum die 0-1 maakte. Rick tikt een lange bal door en Chiel kwam 1 op 1 met de keeper. Chiel bleef rustig en schoot hem met buitenkant rechts langs de keeper. Dit was ook Rick zijn laatste actie door een botsing met de keeper kwam die verkeerd neer en ging met veel pijn van het veld. Weer een speler minder in de al zo dunne selectie. Tom kwam hiervoor in het veld. DTC bleef aandringen om de gelijkmaker te maken en Reutum kreeg hier moeilijk grip op. In de 16 werd een aanvaller aangespeeld en had hem voor het inschieten maar Bram wist weer deze inzet te pakken. Dan kwam daar toch de 1-1 door een zondagsschot uit de 2e lijn. Voor rust kreeg Jeffrey nog een kans om uit een corner op goal te koppen alleen ging zijn inzet over. Rust met 1-1 op het scorebord.

2e helft begon met een wissel aan de kant van Reutum. Wes Volker verliet het veld voor old school Roel Mensink. Na rust draaide Reutum het volledige spelbeeld om. Waar DTC heerste in de 1e helft was het Reutum die de 2e helft compleet domineerde. Begon dan ook met een kans voor Chiel na een goede vrije trap van Kars. Zijn kopbal ging over de goal. DTC kwam er enkele malen uit via een counter maar dan was het Bram die goed redde. Gelijk aan de andere kant twijfelde de keeper en verdediger over wie de lange bal zou pakken. Tom wist hier tussen te duiken maar zijn inzet ging net over. Reutum bleef maar gaan en ging voor elkaar door het vuur om hard te werken en kansen te creƫren. Nu was het Rens die de 16 in ging en met een knappe actie zijn verdedigers uit speelde. Het schot volgde maar spatte uiteen tegen de paal. Dan kwam daar eindelijk de verdiende 1-2 op het scorebord. Via het middenveld waar Kars vandaag een goede pot speelde wist die Chiel weg te sturen. Chiel keek goed in de 16 en zag Tom vrij lopen. Chiel gaf de bal goed voor en Tom had hem voor het intikken. Gelijk erna werd dan ook de verlossende 1-3 gemaakt. Rens wist weer een mooie actie door de 16 te maken en ditmaal schoot die via de goede kant van de paal de bal in de verre hoek. DTC begon nog aan een slotoffensief door de ballen naar voren te pompen. Maar Reutum had het de 2e helft goed staan achterin en kwamen er amper aan te pas. 1 schot werd er nog gelost op Bram maar dat was eigenlijk niet noemenswaardig. Bram sloot zijn goede wedstrijd af met een Bram momentje. Een makkelijk op te rapen bal ging tussen de beentjes door en belandde op de doellijn maar Bram wist zijn eigen inzet nog weer te pakken. Een goede overwinning op de nummer 3 van de competitie.

Volgende week mogen we op bezoek naar onze buren in Rossum. Iedere week is een finale om nog hoop te houden op de hoofdprijs in de 3e klasse. Gezien al het blessure leed binnen de club is de huidige stand al super knap van Reutum 2. Publiek bedankt en tot volgende week in Rossum!!