Nederlaag voor Reutum 2
Nederlaag voor Reutum 2

Op bezoek bij de buren vandaag in Rossum voor de wedstrijd RSC 3 - Reutum 2. Op een bewolkte en regenachtige Bevrijdingsdag moet Reutum winnen om de achterstand op Stevo te verkleinen naar 3 punten.

10:50 werd er afgetrapt. 5 minuten later door een kleine vertraging omdat er geen hoekvlaggen op het veld stonden. RSC begon goed aan de wedstrijd en dit leidde ook gelijk tot de eerste kans. Een aanval van RSC had als eindstation een schot over de goal. Reutum had de oogjes nog niet helemaal los in de beginfase van de wedstrijd maar kwam ook een keer voor de goal van RSC. Via de linkerkant speelde Rens zichzelf vrij maar zijn inzet bereikte geen goal. RSC had het betere spel de eerste minuten en kwam er gevaarlijk uit. Luuk die stapte verdedigend slecht in op de helft van RSC en kwamen er met 2 simpele ballen langs de verdediging. Bram probeerde nog te redden maar vloerde de doorgestoken aanvaller. Bal na 4 minuten al op de stip als resultaat. De penalty werd simpel ingeschoten door een speler van RSC. Het werd toch echt tijd voor Reutum dat ze wat terug gingen doen maar het was weer RSC met een grote mogelijkheid. Een verkeerde terugspeel bal van Rieme werd opgepikt door een aanvaller van RSC gelukkig ging zijn inzet naast de goal. Reutum probeerde wel maar creëerde vandaag gewoon te weinig. Een afstandsschot van Maus ging ook naast de goal. Dan was het Chiel die op snelheid langs de verdediger kwam. Hij keek voor de goal en zag Gijs inkomen lopen. De voorzet was op maat maar Gijs kopte de bal net over de goal. Op slag van Rust was het dan toch de gelijkmaker die viel voor Reutum. Chiel kwam weer door via de rechterkant en keek weer goed voor de goal. Daar zag die super spits Mart vogel vrij staan en die wist met een bekeken balletje in de linkerbovenhoek de keeper te verslaan. 1-1 rust.

1 wissel aan de kant van Reutum Tom Slaghekke kwam in het veld voor Rens Morskieft. Gelijk na het beginsignaal was er een opmerkelijke situatie. Een RSC aanvaller dacht dat die de hand van God had en tikte een voorzet met het handje binnen. Gelukkig stond onze vlagger er goed voor en kon het duidelijk zien gebeuren. Doelpunt afgekeurd. Reutum kwam beter uit de kleedkamer en had RSC op de knieën. De toch wel iets oudere ploeg kon het allemaal niet meer belopen en Reutum bleef aandringen om de 1-2 te maken. Een aanval van Reutum waar Chiel het balletje door kopt op Maus en Maus wilt uithalen werd geblokt door een verdediger. Dit deed die opnieuw met zijn armen maar de scheidsrechter wilde er niet aan geloven. Verder wist Reutum nog tot enkele kleine kansen te komen door via Mart, Stan en Chiel op goal te koppen maar de keeper was de beste speler van RSC en plukte ze allemaal uit de lucht. RSC heeft de gehele tweede helft bijna geen kansen gehad en kwam nog met 1 uitbraak in de laatste tien minuten op 2-1 tegen de verhouding in. Een zure dag voor Reutum 2 waardoor het de kampioenschap verspeelt lijkt.

Volgende week moeten we naar Geesteren. Daar zou eigenlijk de echte kampioenskraker gespeeld moeten worden als het vandaag had gewonnen. is het nu voor Reutum alleen nog mogelijk om het feestje voor Stevo 4 uit te stellen door te winnen. Publiek bedankt voor jullie komst langs de lijn en tot volgende week!!