Reutum 2 wint spannende pot bij Avanti 3
Reutum 2 wint spannende pot bij Avanti 3

Onder fantastische omstandigheden werd er om 10:00 afgetrapt in Glanerbrug. Tegenstander van vandaag Avanti Wilskracht 3. De nummer 5 van de competitie maar zeker een gewaagde tegenstander.

Reutum heeft het overwicht in de beginfase door de druk er goed op te houden. Avanti komt nog niet verder dan een paar lange ballen naar voren op de rechtsbuiten. Het is dan ook Reutum die scoort uit een goede voorzet van Jan Aarnink. Jeffrey weet wat koppen is en knikt hem mooi de lange hoek in. Avanti krijgt wat meer grip op de druk van Reutum en voetbalt zich vakkundig onder de druk uit. Daar komt ook de eerste grote kans van Avanti uit. Via de rechterkant word de bal voor geslingerd en Jeff duikt onder de bal door waardoor die voor het intikken lijkt maar de aanvaller weet het niet te verzilveren. Bram weet nog een inzet van de Aanvoerder knap te redden 1 op 1. Reutum komt zelf niet meer lekker in hun eigen spel en in de 42e minuut is het dan ook raak voor Avanti. Een voorzet word neer gelegd bij de 2e paal en word binnen gelopen door een aanvaller. Er werd dan ook een bakje thee opgehaald met een ruststand van 1-1.

Reutum komt goed uit de kleedkamer en weet te scoren uit een vrije trap. Jordi zet de bal voor vanaf de linkerkant en Gijs weet deze week wel in de goede goal binnen te koppen. 1-2. Waar er in de eerste helft niet zoveel kansen werden gecreƫerd was dat in de 2e helft een stuk beter. Rick wist met een goede steekbal Chiel tussen de verdedigers door te steken. Chiel komt 1 op 1 met de keeper maar weet niet te scoren. De 2-2 leek op het scorebord te komen maar vanuit een corner. Bram had de bal klemvast maar werd zo onderuit gekegeld dat de scheidsrechter niks anders kon dan de 2-2 afkeuren. Aan de andere kant kwam Rick na goed de bal te onderscheppen ook alleen voor de keeper. Van afstand wilde die de bal hard in de goal schieten. Alleen was dit ook recht door het midden en wist de keeper te redden. Avanti bleef gevaarlijk via de counter zo leek een bal makkelijk te pakken voor Bram te zijn maar hij liet de bal los. Gelukkig kopte de aanvoerder over. De wedstrijd had al optijd beslist kunnen zijn wanneer Chiel vogel vrij voor de keeper werd gespeeld door Rick. Maar Chiel schoot hem hard door het midden recht op de keeper. Dan toch de 1-3 wederom uit een vrije trap van Jordi. Hij legde de bal weer piekfijn de 16 in en nu stond Chiel op de goede plaats en wist door het balletje over zijn bol te laten gaan de 1-3 te maken. Het leek erop dat Reutum de wedstrijd rustig uit kon voetballen en met al die kansen nog wel een doelpunt zou maken. Maar daar waar Reutum bleef missen kwam Avanti uit de hoek met de aansluitingstreffer 2-3. Met nog een kwartier te spelen werd het billen knijpen. Maar na een goede actie van Rens werd die plat gelegd in de 16. Rick Sonder mocht plaats nemen achter de bal vanaf 11 meter. Zijn schuiver in de hoek werd gepakt door de keeper. Avanti bleef aandringen om de gelijkmaker te maken. Rens die had de kans om aan alle onzekerheid een einde te maken. Na een goed voorbereidend werk werd die helemaal vrij bij de 2e paal aangespeeld en de keeper was al weg maar hij wist de bal naast de helemaal lege goal te plaatsen. Man van de wedstrijd werd Bram in de blessure tijd kreeg Avanti nog een penalty. Maar Bram keepte vandaag een goede wedstrijd en zat vol zelf vertrouwen. Hij plukte de inschoten penalty dan ook mooi uit het hoekje. 3 punten erbij na een 2e helft waarin alles gebeurde.

Volgende week zondag staat er wederom een uitwedstrijd op het programma tegen TVO 2. Publiek bedankt voor de komst en jullie steun! Tot volgende week.