Reutum 2 komt niet verder dan gelijkspel
Reutum 2 komt niet verder dan gelijkspel

9:30 werd er afgetrapt op de Kottenbrei. Tegenstand van vandaag is RSC 3.

Met weer een diverse selectie door de vele blessures bij Reutum begon Reutum 2 aan de wedstrijd. Het was RSC die met de eerste kans kwam na 10 minuten. Een scherpe voorzet kon net op tijd door Jeffrey weg gekopt worden. Reutum kwam zelf niet tot grote mogelijkheden. Het was Rick die plaats mocht nemen achter de bal op een mooie plek om met zijn linker de bal erin te krullen. Helaas belande zijn inzet bij de keeper in de handen. Het leek erop dat we wederom zouden rusten met de brilstand. Maar daar was Wes die een goede wedstrijd speelde en met een splijtende pass tussen de verdediging door stuurde die Rens weg die al vroeg moest invallen voor Leon. Rens wist dit maal zijn hoofd koel te houden en met een mooie schuiver plaatste die de bal langs de keeper. 1-0 rust.

In de rust was het tijd om Roel en Jorn in te brengen. Deze tactische wissels van ons meesterbrein resulteerde in een aantal kansen voor Reutum. RSC had de benen moe en Reutum bleef aandringen om de 2-0 te maken. Maar de laatste weken heeft Reutum moeite om tot scoren te komen. RSC kwam nog 10 minuten met 10 man te staan na een gele kaart. Ook hier wist Reutum niet van te profiteren. Rick en Stan hadden nog de mogelijkheden om er 2-0 van te maken. En de uitspraak luid “als je ze zelf niet maakt krijg je hem tegen” werd werkelijkheid. In de laatste 5 minuten kreeg Reutum een vrije trap tegen op randje 16. De aanvoerder van RSC nam plaats achter de bal en krulde hem langs de geplaatste muur van Bram in de bovenhoek. Bram die vandaag in de goal mocht aantreden omdat Jurre zich bij Reutum 1 moest melden had hier geen antwoord op. Reutum wist dit niet meer recht te trekken in de laatste minuten. 1-1 was dan ook de eindstand.

Volgende week op Paas maandag staat er een belangrijke wedstrijd op het programma tegen Stevo 4 de nummer 1 op dit moment. Dan moeten de 3 punten echt in Reutum blijven om aansluiting te houden voor het kampioenschap. Dus alle steun van het publiek is dan zeker nodig! Om 9:30 word er afgetrapt wederom op de Kottenbrei. Tot dan!